Huisregels van de praktijk

We hebben enkele regels opgesteld om het u, uw huisdier en ons wat makkelijker en aangenamer te maken en duidelijkheid te verschaffen. Met name katten zijn erg op een rustige omgeving gesteld maar ook nerveuze honden zullen zich meer op hun gemak voelen. 

Met name katten zijn erg op een rustige omgeving gesteld

Regels voor de wachtkamer

– Honden dienen kort aangelijnd te zijn.

– Katten dienen in een degelijk vervoersmandje te zitten.

– Sommige honden en/of katten zijn bang, houd hier rekening mee en laat dieren elkaar niet naderen.

– Een ongelukje (plassen en/of poepen) in de wachtkamer kan voorkomen, meldt u dit aub aan de balie.

-Honden waarvan bekend zijn dat deze agressief kunnen reageren op andere honden en of mensen dienen een muilkorf/snuitband te dragen.

Huisregels voor afspraken  – Om de wachttijden te beperken werken wij uitsluitend op afspraak. U kunt ons bellen om een afspraak te maken (010-4745977) of ter plekke aan de balie een afspraak maken. Houdt u er in dit laatste geval rekening mee dat u waarschijnlijk niet onmiddellijk geholpen kan worden. De al gemaakte afspraken gaan voor, tenzij spoed.
    – Indien u verhinderd bent om op consult te komen dient u zich minimaal 6 uur van te voren af te melden.
    – Indien u verhinderd bent voor een operatie dient u zich minimaal 24 uur van te voren af te melden.
    – Indien u zich niet tijdig afmeldt of niet op komt dagen kunnen wij kosten in rekening brengen.

Betalingen
    Na een consult dient er contant of met PIN te worden afgerekend.
    Voor een goede behandeling is het soms noodzakelijk dat uw dier meerdere keren op controle komt.
    Aangezien deze herhalingsconsulten tijd en aandacht kosten, hopen wij dat u begrip heeft voor het feit dat deze consulten niet kosteloos zijn.

 
Na een consult dient er contant of met PIN te worden afgerekend.
Terugname van goederen
Verkochte medicijnen worden slechts teruggenomen ter destructie en behandeld als klein chemisch afval (wettelijke eis). Er vindt geen geldelijke teruggave plaats. Als u een gebrek of afwijking aan de medicijnen vindt die wij meegegeven hebben vragen wij u vriendelijk dit binnen 8 dagen te kennen te geven. Wij ruilen deze dan om voor nieuwe medicijnen.Verstrekken van medicijnen
Voor sommige medicijnen, zoals ontwormingsmiddelen is geen recept nodig (OTC middelen).
    Receptplichtige middelen mogen alleen verstrekt worden tijdens, na een consult of na overleg met de dierenarts (UDA middelen).
    Sommige middelen, zoals vaccinaties, mogen alleen door een dierenarts worden toegediend (UDD middelen).
Antibiotica zijn aan steeds strengere regels onderworpen. Dit is om resistentie tegen te gaan en ervoor te zorgen dat komende generaties ook nog van werkzame antibiotica gebruik kunnen maken. Dat is één van de redenen dat wij geen antibiotica aan de balie verkopen.

Operaties
Bij operaties van uw hond dient u aanwezig te zijn bij het prikken van de narcose en het in slaap vallen van uw hond. Dit ter geruststelling van uw huisdier. Laat u uw hond alstublieft nog even goed uit voor de operatie. 
Zowel hond als kat moeten nuchter komen, dus geen eten de nacht ervoor. Dit vanwege het risico op braken in de narcose. 
Als wij tijdens het opereren vlooien zien op uw huisdier kunnen wij kosten in rekening brengen voor het schoonmaken en ontvlooien van onze operatieruimte en recovery ruimte en het ontvlooien van uw huisdier. 
Cavia’s en konijnen moeten juist wel eten voor de narcose. 
Laat u alstublieft een werkend telefoonnummer achter als u uw dier bij ons laat voor operatie. Overleg tijdens het opereren kan nodig zijn. We bellen met een afgeschermd nummer.